صالحه


صالحه
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان
دختر والدین برای ۲۹ سال
همسر ۱۱ ساله
مادر × ۳
سطح ۲ گرایش فلسفه از جامعه الزهرا
کارشناسی ارشد معارف انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران

بایگانی
نویسندگان

دنیا بدونِ شما، همه‌چیز را کم داشت! ۱

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۱۳ ق.ظ
قرار بود من واسه یه کسی، یه چیزی بنویسم... یه چیزایی هم تو ذهنم بود... حالا میگم... لودینگ!
مثلا برادر خودم، رفتیم براش خواستگاری... چندین بار! ولی ما از اون خانواده‌ها نبودیم که وقتی زنگ می‌زدیم پشت تلفن بپرسیم: "ببخشید، دخترِ شما بور و سفید و چشم‌‌رنگی هست یا نه؟" همیشه مامانم اخلاق و خانواده دختر رو ملاک قرار می‌داد و از قضا در اکثر اوقات وقتی دیگه حضورا خدمت خانواده دختر می‌رفتیم، متوجه می‌شدیم که علاوه بر همین مساله ظاهر! خیلی چیزای دیگه‌شون هم باهامون جور در نمیاد ولی یه شیرینی می‌خریدیم و می‌رفتیم و با احترام جواب می‌دادیم که: "احتمالا با هم جور در نمیان."
البته برای من خیلی سخت بود که با مامانم همراهی کنم. آخه این رویه مامانم رو قبول نداشتم. رضا که اِند معیاراش همون سه قلم مساله ظاهر بود و بقیه‌ش رو سپرده بود به خدا. بازم خدا رو صد هزار مرتبه شکر که هم به چیزی هم که می‌خواست رسید و هم اینکه عروسمون هم دختر خوب و گلی هست. با این وجود، شاید الان رضا احساس خوشبختی‌ نکنه، اما صددرصد احساس کمبود نمی‌کنه. :))
مورد دیگه داشتیم تو همین فک و فامیلمون. پسرخاله‌ام که هم‌سنم هست رو عرض می‌کنم. فقط یه بار همسرش رو قبل از ازدواج دیده بود و آناً به محض اینکه دخترخانم سلام می‌کنه، مورد پسندش واقع میشه و از همون لحظه استارت پروژه خواستگاری رو می‌زنه. جلّ الخالق! چگونه؟ پسرخاله‌ام عاشق وقار این دخترخانم میشه که طوری سلام کرده بود که کاملا حیا و ... درش عیان بوده و اینا! بعدا هم چون با هم فامیل بودند، بیشتر پرس و جو می‌کنه و خلاصه به ازدواج هم ختم می‌شه الحمدلله! و عجیبه بدونید که بی‌نهایت باهم تفاهم دارند. یعنی علی فقط با یک لحنِ سلام کردنِ فاطمه، به این حجم از تفاهم پی برد! از بعضی از کتابا دو جلد تو خونه‌شون دارند چون جفتشون تو مجردی‌شون اونو خونده بودند!!! البته رضا هم با همسرش تفاهم زیادی داره اما چون خیلی فرهیخته نیستند! :)) چیز بارزی وجود نداره که من خدمتتون عرض کنم!
یا مثلا شوهرِ خودِ من! از جلسه دوم سوم خواستگاری مطمئن بوده که فقط با من خوشبخت میشه اما من تا جلسه دهم هم دو دل بودم و تاااازه تا دو سه سال بعد از ازدواج هم به اطمینان قلبی نرسیده بودم. اینجاست که آیه می‌فرماید: "لیطمئن قلبی!!!"
می‌خواستم بگم مرد‌هایی که مرد زندگی‌اند واقعا می‌دونند از زندگی چی می‌خوان. مردهایی که می‌دونند از زندگی چی می‌خوان هم خوب می‌دونند چه زنی می‌خوان! 
یعنی دخترانم! صغری کبری نتیجه اینکه مردِ زندگی خودش می‌دونه باید بره خواستگاریِ چه کسی!
یعنی می‌خواستم بگم پیشقدم شدنِ دخترا واسه خواستگاری فقط به خاطر ماجرای حیای دخترانه و اینکه بعدا سرکوفت بخورن و سرخورده بشن و اینا نیست... فقط به خاطر اینکه دوست دارن عاشق براشون به زحمت بیافته و اینا نیست!
اما واقعا چه حرفا... عجب خیالات خامی!
نظرم تغییر کرد...
چون خیلی طولانی شد، ادامه‌ش رو جمعه میگم! :)
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۷
صالحه

نظرات  (۴)

۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۱:۵۳ پیـــچـ ـک

برای همین در مورد رشیده بودن دختر تاکید میشه.چون اون زمان دیگه به ثبات رای و تصمیم هم مرسه.

سلام

پاسخ:
خبر داری به فتوای آقای مکارم سنِ رشیده شدن دخترا ۳۰ سالگیه؟؟؟ اون موقع دیگه بدون اذن پدر می‌تونن ازدواج کنند؟
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۳ کاکتوسِ خسته

ولی واقعا اونایی که با معیار ظاهر پیش میرن خیلی به دخترا ظلم میکنن

مثلا منی که نه بورم و نه سفید و نه جشم رنگی چه گناهی کردم؟

پاسخ:
اوه عزیزم! منم نه بورم و نه سفید و نه چشم رنگی!!! 
ولی شوهرم صد نه! هزار برابر بهتر از داداشم از آب در اومده. اخلاق! رفتار! جَنَمِ کار و تلاش! مسئولیت پذیری! و هزار تا چیز دیگه 
ظلمِ چی!!! بیچاره اونی که بخواد با چنین پسری ازدواج کنه. خودش رو بدبخت می‌کنه!! دلم برای عروسمون میسوزه... طفلک!
من یه چیزی نوشته بودم اون لابه لای توضیحاتم در مورد رضا! که به دلایل امنیتی سانسورش کردم! اینکه واقعا لیاقت رضا همین بود که به خاطر بتِ ظاهر و قیافه، به چیزهای اصیل دیگه، توجه کمتری بکنه... 
ولششش کن اصن!
ولی مگه قراره فقط سفیدها و چشم رنگی‌ها و بورها خوشگل باشن؟ من خودم یه ذره سبزه ام و چشم و مو مشکی! ولی مطمئنم صد برابر از عروسمون قشنگترم! حتی تازه که بینی‌ش رو هم عمل جراحی کرده به خوشگلی من نشده!!! والاع!
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۲:۵۲ پیـــچـ ـک

یکم از خودت تعریف کن اسطوره اعتماد به سقف!😀😀😀

برای جوابت به کامنت کاکتوس😀😀😀

 

 

نه خبر ندارم ولی به نظرم به سن نیست. رشیده بودن و عاقل بوده به عوال مختلفی ربط داره.

حتی ممکنه یه نفر برای یه محیطی رشیده باشه ولی برای یه محیط دیگه نه.

پاسخ:
نه! آخه درست نیست من از خودم تعریف کنم! درسته که تو زیبایی تنه می‌زنم به تنه کلئوپاترا ولی دلیل نمیشه که از خودم تعریف کنم یا بخوام اعتقادات مذهبی‌مو قربانی کنم و عکسم رو share کنم در فجازی!!!
والاع!

درسته ولی حالا باید یه سنی رو مراجع اعلام کنند آخه. نمیشه که دخترای مجرد رو معطل گذاشت. مگه هر دختری می‌خواد ازدواج کنه اول صلاحیت خودش و پدرش محرز میشه؟

خیلی سخته شناخت طرف مقابل..

و اینکه بفهمی اصن طرف تو رو برا چیت میخواد 

و اینکه قبل ازدواج دل ندی به کسی:(

خیلی سخته تو جامعه کنونی.. 

کاش اون جوری هم بگی واسمون

پاسخ:
شناخت طرفِ مقابل اونقدرا سخت نیست اگر خودمون رو خوب بشناسیم.
وقتی خودمون رو خوب شناختیم همه‌چیز راحت میشه.
اما اینکه چطور خودمون رو حفظ کنیم...‌قبول دارم... خیلی مهمه.
کاش یه فرصت بشه... باید حسش هم بیاد برای نوشتن

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">